Direktlänk till inlägg 27 januari 2015

Recension på Rust (Alpha)

Av Jasmine - 27 januari 2015 11:49

Spelade ett spel igår nästan hela natten och det var jävligt mycket roligare än jag trodde :D


Spelet heter Rust (Alpha), det är en annan sorts version av det vanliga Rust och är bara i Alpha stadiet. Men det känns inte som det så värst mycket när man spelar.


Det går ut på att överleva, crafta nya saker, använda sten och trä för att bygga sitt hus, sätta upp lås på dörren osv! Man kan även bygga trappor för en extra våning och ha fönster och dörrar :D  Spelet är PvP så det finns andra spelare på serverna och man kan döda varandra. Vilket jag råkade ut för ett antal gånger, när man dör försvinner allt de man hade på sig när man dog och dessutom respawnas man någon annanstans. Jag spawnades en jävla bra bit bort från mitt stackars hus som jag höll på att bygga. Så jag fick springa omkring på ön för att leta! Dock får man även akta sig för vilda djur såsom varg vilket jag också stötte på utan vapen! Man börjar med en stor sten och en fackla, dock kan man hitta supplies genom en stor sorts container som kommer med en liten fallskärm. Ibland har man tur och den är precis vid där man spawnades. När man har byggt sitt hus och satt lås på dörrarna så att enbart du eller dina kompisar kommer in (man har antingen en nyckel till låset som man måste hålla reda på eller så är låset ett kodlås med siffror) så kan man även bygga små eller större lådor som man kan förvara saker i som man har hittat. Då kan ingen annan ta dom. 


Huset som man bygger kan man även uppgradera till sten från trä. Man kan ha pilbåge och spjut men även vapen, jag hittade en konstig pistol och ett annat grymt vapen som man kan skjuta så att det sprutar kulor! Dock måste man även hitta kulorna, man kan säkert crafta dom också tror jag. Man kan även hitta och crafta kläder då man faktiskt börjar naken haha. Man är en kille och kan dessutom nästan se hans dick, den är dåligt censurerad haha. 


Det finns så sjukt mycket mer man kan göra och det är grymt roligt!


Här är en länk till spelet via steam: http://store.steampowered.com/app/252490/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine - 19 februari 2015 19:56

Är du intresserad utav att köpa teckningar med anime/manga som främsta motiv? Eller vill du kanske ha en liten prydnadsfigur? :D    Kolla då denna sidan som är min egen: Jazzelicious online på facebook!   Här är några bilder som jag har ritat...

Av Jasmine - 10 februari 2015 19:12

Tänkte berätta att jag håller på med en bok, har än så länge skrivit 3 kapitel och är på det fjärde :D här är ett litet utskick från någonstans i boken ^^ Ni får väldigt gärna säga vad ni tycker, om det är spännande och så :3   Utan förvarning ta...

Av Jasmine - 10 februari 2015 13:54

Har kört landmark (beta) ett tag nu och tycker att det är mycket roligare än rust (alpha)! Då man kunde förstöra varandras hus på rust och döda varandra men även sno varandras saker som man har samlat ihop så blev det lite tråkigt efter hand. Men på ...

Av Jasmine - 31 januari 2015 23:25

Efter alla dessa "server wipes" börjar jag fan att tröttna lite :( As jobbigt när dom uppdaterar hela skiten så att allt man byggt försvinner, har fått byta server minst 4 gånger nu på bara några få dagar. Hittade en ny server idag som jag tänkte kan...

Av Jasmine - 26 januari 2015 16:43

Länkar min profil på twitch, så gå in och kika där när ja streamar :D   http://www.twitch.tv/schazzie/profile ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards